Gadżety reklamowe odgrywają coraz większą rolę w działaniach promocyjnych. Zwiększają rozpoznawalność salonu fryzjerskiego, a także budują relację z dotychczasowymi klientami.
Ważne, żeby produkty promocyjne były spójne z marką, ponieważ będą komunikować o jej wartościach.
Rola promocji salonu fryzjerskiego
Promocja jest niezbędnym elementem strategii marketingowej. Pomaga osiągać cele sprzedażowe, ale także wzmacnia świadomość marki. Jednym z najprostszych, ale niezwykle efektywnych sposobów są upominki z logo naszej firmy. W związku z nasyceniem rynku standardowymi gadżetami warto zastanowić się, jak zaskakiwać klientów kreatywnością i jakością.
Przykładowe gadżety reklamowe
Długopisy – Artykuły piśmiennicze towarzyszą nam na co dzień. Pomimo procesu cyfryzacji oraz powszechnej dostępności urządzeń elektronicznych, wciąż korzystamy z tradycyjnej formy notatek. W zależności od filozofii naszego salonu warto zastanowić się nad tworzywem, z jakiego wykonane są długopisy. Mogą być plastikowe, metalowe lub ekologiczne. Te ostatnie są biodegradowalne, często z makulatury, bambusa czy drewna.
Ekologiczne torby bawełniane – stanowią nowoczesną formę reklamy, ale często także nieodłączny element użytkowy. Torba z firmowym nadrukiem będzie widoczna w wielu miejscach. Informuje także o tym, że dbamy o środowisko.
Maseczki z materiału – w tym trudnym dla każdego czasie warto pamiętać o bezpieczeństwie. Dobrze skrojona oraz estetycznie zaprojektowana maseczka wielokrotnego użytku, będzie nie tylko chroniła, ale także przykuwała uwagę. Dzięki temu klient będzie pamiętał, że jego zdrowie jest dla nas ważne. Ciekawym dodatkiem może być też kieszonkowy pojemnik na żel do dezynfekcji dłoni. Ważne, żeby można go było napełnić ponownie.
Smycze – to jeden z najpopularniejszych gadżetów. Cieszy się zainteresowaniem wśród ludzi w różnym przedziale wiekowym. Może pełnić funkcję zawieszki do kluczy, smartfona czy identyfikatora. Ułatwia szybsze znalezienie zaczepionego elementu.
Magnesy – dobrze sprawdzają się jako produkty reklamowe. Ich zaletą jest uniwersalność. Umieszczone w widocznym miejscu, zazwyczaj na lodówce, przypominają klientowi o naszej marce.
Kubki – od wielu lat cieszą się niesłabnącą sławą. To jeden z najstarszych i najczęściej stosowanych gadżetów reklamowych. Jest praktyczny i uniwersalny. Znajdzie miejsce w każdej kuchni.
Sprawdź: Jak założyć salon fryzjerski i sprawić, by stał się dochodowym biznesem?
Cechy dobrego gadżetu reklamowego
Wybierając gadżety reklamujące nasz salon warto postawić na takie cechy produktu jak:
- Funkcjonalność – decydując się na wybór gadżetu reklamowego warto wziąć pod uwagę jego użyteczność. Praktyczny gadżet wpłynie na pozytywne odczucia za każdym razem, kiedy klient będzie z niego korzystał.
- Jakość – wysoka jakość produktu będzie kojarzona ze standardem usługi wykonanej w naszym salonie. W przypadku gadżetów wątpliwej jakości będą one osłabiać wizerunek marki.
- Personalizacja – minusem indywidualizacji gadżetów reklamowych jest wyższy koszt ich produkcji. Pomimo tego, warto pamiętać, że materiały reklamowe to inwestycja, która może przynieść wiele korzyści. W przypadku personalizacji gadżetu, klientowi towarzyszy poczucie wyjątkowości. Jest to cecha, która może determinować na wieloletniej lojalności względem naszej marki.
- Zaskoczenie – elementy zaskoczenia wzmacniają odczucia, które towarzyszą podczas otrzymania upominku. Nieoczekiwany drobiazg może zadecydować o kolejnej wizycie w naszym salonie.
- Zapamiętywalność – to dopełnienie wszystkich powyższych cech dobrego gadżetu reklamowego. Ważne, żeby produkt przywoływał pozytywne odczucia.
O roli gadżetów reklamowych w budowaniu swojej firmy można doczytaj tutaj:
Victoria Iwanowska, Gadżety i upominki reklamowe receptą na trudne czasy, „Marketer+” 5(43), s. 124-126.
Gadżety reklamowe muszą być dobrej jakości, „Makreter+” 5(43), s. 144.